دکتر محمود ناظمیان » BestBuy » پروتز سینه؛ بهترین روش برای افزایش سایز سینه ها

پروتز سینه؛ بهترین روش برای افزایش سایز سینه ها

خانم هایی که جراحی پروتز سینه را در نظر دارند، قطعاً دارای نگرانی هایی از جمله تکنیک جراحی، انتخاب پروتز سیلیکونی یا سالین، دوره نقاحت جراحی و… خواهند بود، که در این امر احتیاج به توضیحات و توصیه های مناسب خواهند داشت. در این نوشته به توضیحاتی در مورد پروتز سینه می بپردازیم. با ما همراه باشید.

بزرگ کردن سینه با پروتز

بسیاری از زنان به علت کوچک بودن سایز سینه‌ها و یا به علت ناهماهنگ بودن سایز سینه‌ها نیاز دارند که با پروتز سایز سینه خود را بزرگ کنند تا با سایر اجزاء بدن همخوانی و تناسب داشته باشد. در برخی بانوان به شکل مادرزادی یا در اثر عواملی سایز یکی از سینه‌ها از دیگری کوچکتر است و برای رسیدن به تناسب نیاز دارند که با جراحی پروتز سایز یکی از سینه‌ها را افزایش دهند. همچنین بسیاری از بانوان پس از دوره‌ی بارداری و شیردهی به علت افتادگی سینه‌ها خواستار پروتز سینه می‌باشند.

پروتز سینه برای چه کسانی مناسب است؟

• افزایش حجم سینه هایی که به طور طبیعی کوچک هستند
  • بازیابی اندازه و فرم سینه ها، بعد از کاهش وزن یا شیردهی
  • ایجاد تناسب در خانم هایی که سینه های نامتقارن دارند
  • ترمیم پستان بعد از عمل جراحی

جراحی زیبایی سینه برای اهداف زیبایی و افزایش حجم سینه انجام می شود اما جراحی بازسازی پستان ممکن است به عنوان بخشی از درمان سرطان پستان صورت گیرد.

عوامل مهم در جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه روشی است که طی آن یک پروتز پزشکی برای تقویت، بازسازی یا فرم دهی پستان در داخل سینه ها جای گذاری می شود. پروتز سینه می تواند حاوی سیلیکون، آب نمک یا ترکیب هر دو باشد.
نوع پروتز سینه مهم ترین عامل در امر فرم دهی به پستان می باشد. قبل از عمل، جراح باید به بیمار کمک کند تا اندازه و نوع پروتز مورد نیاز را انتخاب کند، این امر ممکن است با قرار دادن پروتزها در اندازه های مختلف در سینه بند انجام شود تا متوجه شوند متقاضیان چه احساسی دارند.
همچنین روش های جراحی و پروتز های زیبایی برای سینه های طبیعی تر به تدریج در حال تکامل هستند. بنابراین از آنجا که زیبایی و طبیعی بودن نتایج بعد از عمل با توجه به نحوه قرارگیری دقیق پروتز با هر شکل و بافت مشخص می شود، انتخاب پزشک ماهر که درک بالایی از این روش جراحی و تجربه در فرم دهی سینه دارد، در میزان رضایت افراد بسیار حائز اهمیت می باشد.

پروتز سینه

انواع مدل پروتز سینه

پروتزهای سینه انواع مختلفی در شکل و اندازه ‌های مختلف هستند و با موادی ساخته شده‌اند که فرد حس راحتی و طبیعی بودن با آنها کند. این نکته مهم است که پزشک پروتزی انتخاب کند که با فرم بدنی شما تطابق داشته باشد. به طور کلی پروتز سینه یک ماده‌ی مصنوعی‌ست که داخل بافت سینه قرار میگیرد تا جایگزین تمام سینه یا بخشی از بافت آن باشد.

به طور کلی پروتزهای سینه از نظر ماده سازنده و از نظر شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند. از نظر ماده سازنده به دو نوع سیلیکون و سالین تقسیم میشوند و از نظر شکل ظاهری به شکل گرد و یا اشکی هستند.

پروتزهای اشکی

این پروتزها محکم و ثابت هستند و اگر پوسته‌ی آنها پاره شود به علت ساختار ژل مانند و سیلیکونی از جای خود تکان نمی خورند. پروتزهای اشکی در قسمت پایین برآمده و در قسمت بالایی باریک‌تر هستند. برای قرار دادن این پروتزهای اشکی زیر پوست، باید برش عمیق‌تر و بزرگ‌تری ایجاد کرد.

پروتزهای گرد

پروتزهای گرد به نسبت پروتزهای اشکی سینه را پرتر نشان میدهند و از نظر انواع به دو نوع صاف و زبر تقسیم‌‌بندی می‌شوند. پروتزهای صاف با حرکت سینه‌ها تکان میخورند و ظاهری طبیعی را برای فرد رقم میزنند. پروتزهای زبر به بافت داخل سینه می‌چسبند و از جای خود کمتر تکان می‌خورند.

تفاوت بین پروتزهای آب نمکی و سیلیکون چیست؟

پروتز آب نمکی و سیلیکون، هر دو پوسته سیلیکونی بیرونی دارند ولی با این حال مواد و قوام پروتزها متفاوت می باشد.

پروتز سینه نمکی

پروتزهای شور با آب نمک استریل پر می شوند. این نوع از پروتز برای خانم های دارای سن 18 سال و بالاتر به منظور افزایش حجم پستان و برای زنان در هر سنی برای بازسازی پستان در دسترس خواهد بود.

پروتز سینه سیلیکون

پروتزهای سیلیکون از قبل با ژل سیلیکون پر می شوند و به صورت یک مایع غلیظ و چسبنده هستند که از نزدیک مانند چربی انسان می باشد. اکثر خانم ها بر این باورند که پروتزهای پستان سیلیکونی بیشتر شبیه بافت طبیعی سینه هستند.
بیمارانی که این نوع ایمپلنت را انتخاب می کنند، باید در مقایسه با مواردی که کاشت محلول نمکی وجود دارد، معاینه های منظم تری توسط پزشک انجام دهند. در این مورد MRI یا سونوگرافی می تواند وضعیت پروتز را مورد بررسی قرار دهد.
پروتز سینه سیلیکونی برای خانم های 22 سال و بالاتر به منظور بزرگ کردن سینه ها و برای زنان در هر سنی برای بازسازی پستان، قابل استفاده می باشد.

عوارض پروتز سینه

• عمل پروتز سینه نمکی و سیلیکونی خطرات مشابهی دارند. از جمله:
  •  انقباض کپسولی (پس از قراردادن پروتز سینه، بدن به عنوانی بخشی از روند بهبودی، کپسولی از بافت فیبروز در اطراف پروتز می سازد. این واکنش طبیعی بدن به ورود هر شئ خارجی است.)
  • درد پستان که می تواند در اثر عوامل مختلفی باشد
  • تغییر در احساس پستان ها که اغلب موقتی می باشد.
  • تجمع مایع
  • نشت یا پارگی پروتزها
  • اصلاح هر یک از این عوارض ممکن است نیاز به عمل های دیگری داشته باشد یا منجر به برداشتن و جایگذاری مجدد پروتزها شود.
  • انقباض کپسولی(در اثر قرار دادن پروتز در سینه بافت اسکار در اطراف پروتز شکل میگیرد و سبب انقباض پروتز می شود)
  • تغییر در حس سینه
  • پارگی پروتزهای سالین یا سیلیکونی

در صورتی که پس از جراحی در بافت سینه احساس درد شدید داشتید و این درد با مسکن نیز تخفیف پیدا نکرد سریعا به پزشک خود مراجعه کنید. دردهایی که با مسکن کاهش می‌یابند طبیعی هستند ولی دردهای شدید ممکن است علت جدی‌تری داشته باشند. علت درد ممکن است به محل قرارگیری پروتز، روش جراحی و انقباضات کپسولی ناحیه سینه ارتباط داشته باشد.

دکتر محمود ناظمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در تهران، با استفاده از جدیدترین روش ها و دستگاه های پزشکی آماده ی ارائه خدمات زیبایی به شما عزیزان می باشد.
جهت تماس و برقرای ارتباط می توانید با شماره 09361953888  تماس حاصل فرمایید.

پیشگیری از عوارض احتمالی پروتز سینه

اگر بیمار دستورالعمل های پزشک متخصص را اجرا کند و از رژیم غذایی و داروهای توصیه شده پیروی کند، می تواند بر عدم بروز عوارض تأثیر مثبت بگذارد. اقداماتی از قبیل؛
• پیروی از رژیم غذایی پروتئینی به مدت 4 الی 5 هفته پس از جراحی (مصرف تخم مرغ، ماهی، مرغ، گوشت قرمز چند وعده در روز)
• مصرف ویتامین C دو هفته قبل از جراحی
• جلسه مشاوره با پزشک قبل از جراحی که طی آن سوابق پزشکی و داروهای مصرفی مورد بررسی قرار گیرد
• خودداری از مصرف برخی آمپول ها و دارو های استروئیدی دو هفته قبل از جراحی

دوره نقاهت بعد از پروتز سینه

• زمانی که بیمار به هوش می آید جهت تسکین درد، مسکن تجویز می شود.
  • بعد از بیهوشی عمومی، بیمار قادر به رانندگی نخواهد بود.
  • بخیه های قابل جذب معمولاً طی 6 هفته از بین خواهند رفت.
  • بیمار نباید حدود 6 هفته درگیر فعالیتهای بدنی شدید باشد.

پزشک متخصص اطلاعاتی در مورد مسائل ذیل به بیمار ارائه می دهد:

• نحوه مراقبت از سینه ها بعد از عمل
  • نحوه استفاده از داروهای تجویز شده
  • بیمار چه موقع برای بازدیدهای بعد از جراحی مراجعه کند

اقدامات بعد از جراحی سینه

با وجودی که عمل پروتز سینه جز عمل‌های جراحی پر از خطر و عوارض نیست، طبیعتا برخی اقدامات لازم و ضروری وجود دارد تا درد و تورم را کاهش دهد.

• برای کاهش درد پزشک برای شما مسکن تجویز میکند ولی مسکن‌های قوی ‌تر را به شکل سرخود و بدون اطلاع پزشک خود مصرف نکنید.
  • ورم و کبودی دور سینه طبیعی می باشد که میتوان از کمپرس آب سرد برای کاهش التهاب بهره برد. برای کاهش درد نیز کمپرس آب گرم میتواند کمک‌کننده باشد. دقت کنید که پوست کل سینه ممکن است دچار بی‌حسی باشد پس از آب خیلی سرد یا خیلی گرم استفاده نکنید زیرا به بافت سینه‌ی خود آسیب می‌رسانید. در روزهای آغازین فقط از کمپرس آب سرد و در روزهای بعدی از گرم و ولرم میتوانید بهره ببرید و بیش از ۱۰ دقیقه از کمپرس‌ها استفاده نکنید.
  • تا چندین ماه از فعالی تهای کاری و ورزشی سنگین خودداری کنید هرچند فعالیت های عادی روزانه پس از چند روز مشکلی ندارد.
  • بخیه‌ها معمولا به شکل جذبی میباشند ولی جای زخم آن‌ ها بین ۶ ماه تا ۱ سال پس از جراحی به طور کامل بهبود پیدا میکند.
  • برای کاهش التهاب از مواد غذایی دارای نمک و قدیم استفاده نکنید و به  جای آن از سبزیجات و میوه‌ ها مصرف کنید.
  • سوتین طبی خود را همیشه ببندید و برای کاهش انقباض عضلات از نرمش های سبک مثل بالا و پایین بردن دست‌ها استفاده کنید.
  • پس از چندین روز از عمل جراحی شروع به فعالیت های سبک کنید و استراحت مطلق نباشید.
  • پس از چندین هفته ماساژ بافت سینه برای جلوگیری از چسبندگی آن ضروری می باشد.
مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

در چه مواقعی احتیاج به تماس با پزشک می باشد

در صورت تجربه ی هر یک از علائم زیر، بیمار باید فوراً به پزشک معالج مراجعه کند:

• وجود هر نشانه ای از عفونت مانند تب یا گرما و قرمزی در ناحیه سینه
  • درد در قفسه ی سینه، ضربان قلب غیرمعمول یا تنگی نفس

جراح متخصص ممکن است در مورد برخی از تمرینات بعد از عمل، مانند خم شدن و حرکت دادن بازوها برای تسکین درد و ناراحتی و نیز همچنین نوع سینه بند راه کارهایی ارائه دهد.

پروتز سینه بعد از سرطان

در برخی موارد سرطان سینه بخشی از بافت یکی از سینه‌ها یا کل آن را درگیر می کند که در این مواقع پزشک جراح سینه‌ی فرد را تخلیه می کند. تخلیه سینه‌ها ظاهری نازیبا را به وجود می‌آورد و در نتیجه افراد ترجیح میدهند که از پروتز سینه پس از سرطان استفاده کنند.

آیا پروتز سینه در بارداری اختلالی ایجاد می کند؟

معمولا مشکل خاصی به وجود نمی‌آید هر چند که در دوره بارداری احساس فشار و انقباض کاملا طبیعی‌ست. اندازه سینه‌ها بدون پروتز نیز در زمان بارداری افزایش پیدا میکند که به تراکم خون در این ناحیه مرتبط است. علاوه بر این هیچ یک از پروتزهای سینه به شکلی قرار داده نمی‌شوند که با مجرای شیردهی تداخل داشته باشند زیرا در پایین عضله پستان قرار میگیرند.

پروتز سینه و شیردهی

نگرانی هایی وجود دارد که پروتز سینه ممکن است بر توانایی خانم در شیردهی تأثیر بگذارد. باید توجه داشت که احتمال دارد زنان با سینه های طبیعی سه برابر بیشتر از خانم هایی که تحت جراحی پروتز سینه قرار گرفته اند، شیر کافی برای کودک خود داشته باشند.

نوع بیهوشی در جراحی پروتز سینه

برای این روش جراحی به طور معمول از بیهوشی عمومی استفاده می شود. در موارد نادری ممکن است جراحی تحت بی حسی موضعی انجام شود که طی عمل بیمار بیدار خواهد بود.

هزینه پروتز سینه

عوامل زیادی در تعیین هزینه نهایی جراحی پروتز سینه دخیل هستند، برای مثال میزان تخصص و تجربه پزشک، سطح تحصیلات و بوردهای تخصصی، محل مطب و کادر خدماتی از این دسته از عوامل هستند. به طور معمول پزشکانی که هنوز تجربه کافی در عمل جراحی پروتز سینه ندارند تخفیفات ویژه‌ای برای انجام این عمل قرار میدهند. با توجه به این که زیبایی اندام و سینه‌ها جز اهداف زیبا‌جویان و مراجعه‌کنندگان می‌باشد باید در انتخاب پزشک دقت بالایی داشته باشند.

بهترین دکتر جراح پروتز سینه

از اولین و مهم­ترین وظایف دکتر جراح پروتز سینه ارزیابی کامل مراجعه‌کننده و سپس تشریح کامل مراحل و اقدامات جراحی میباشد. از دیگر نکات مهمی که جراح باید به آن توجه کند انتظارات و خواست مراجعه‌کننده از عمل جراحی است. شرح مراقبت‌های پس از جراحی نیز بسیار مهم است زیرا به کاهش عوارض و خطرات احتمالی کمک میکند.

نتیجه گیری
طی تحقیقات صورت گرفته، افزایش حجم پستان از طریق جراحی زیبایی باعث افزایش عزت نفس زنان و احساس بهتر آن ها در مورد اندامشان خواهد شد. به خصوص اگر این روش جراحی توسط بهترین جراح پلاستیک انجام شود.

منابع:

ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles

breastcancer.org

hopkinsmedecine.org

دکتر محمود ناظمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی از سال ۸۶ در رشته تخصصی جراحی عمومی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بوده است و در سال های ۹۰ الی ۹۲ به عنوان جراح عمومی در شهر مهریز یزد خدمت کرده است.

دکتر ناظمیان در سال ۱۳۹۲ در رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی، زیبایی فک و صورت، دست و میکروسکوپی، تحصیل و به مدت ۳ سال در بیمارستان ۱۵ خرداد تهران طبابت کرده است.

ایشان اکنون به عنوان فوق تخصص جراحی پلاستیک به انجام عمل های زیبایی از جمله جراحی زیبایی بینی، پروتز، لیفت و کوچک کردن سینه ها، ابدومینوپلاستی، بلفاروپلاستی، براکیوپلاستی و … می پردازد.

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها